wtorek, 4 grudnia 2012

Muffiny z musem jabłkowym

Dla oderwania się na chwilkę od tortów, polecam Muffiny;-)
Myślę, że muffinki są dobre o każdej porze, jeśli tylko zachce się wam zjeść coś pysznego i co pięknie pachnie, to naprawdę polecam ;-)
Muffinki

To mój ulubiony przepis bo wszystko miksuje się w jednym garnku:
Składniki suche: 
- 2 szklanki mąki tortowej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej (lub budyń waniliowy)
- 3/4 szkl. cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- soda oczyszczona - tylko trochę, tak na czubku łyżeczki

Składniki mokre:
- mały kubeczek kefiru - 200g
- 4 łyżki oleju
- 1 jajko

Muffinki można zrobić chyba ze wszystkim.....z owocami, z dżemem, z czekoladą, a ja mam akurat z uduszonymi jabłkami - jak do szarlotki, taki MUS;-)
zdjęcie nr 2
Do foremek kładziemy tylko trochę ciasta, potem łyżeczkę musu jabłkowego [zdj.nr 2]
i przykrywamy znowu ciastem [zdj.nr 3]
zdjęcie nr 3

Pieczemy w temperaturze 175 stopni aż do uzyskania złotego koloru ;-)



SMACZNEGO! ;-)

4 komentarze:

  1. Najlepszy przepis na muffinki jaki wypróbowałam! Pycha! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy takim stosunku składników sypkich do płynnych ciasto musiałabym ugniatać...:) Dodałam jeszcze jedno jajko i 100g kefiru, żeby konsystencja była taka jak na zdjęciu. Muffinki wyszły OK.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko razem miksuje ??? bez ubijania jajek itp ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten przepis, za każdym razem do niego wracam!
    Muffinki zawsze pięknie wyrośnięte, mimo tej gęstej konsystencji na początku <3

    OdpowiedzUsuń